ساخت بنای جدید براي امامزاده ميرافضل تيله بن ۷/۳/۱۳۸۹
ساخت بنای جدید براي امامزاده ميرافضل تيله بن
خبری خوش برای اهالی منطقه دو سر شمار / نقل از وبلاگ چهل چنته ( با کمی تلخیص )

در روز پنجشنبه 23 ارديبهشت 1389 حاج سید احمد ساداتی مدیر کل حج و زیارت استان مازندران - آقای نجاتعلی سلیمی معاون فرمانداری شهرستان نکا - حجت الاسلام سهرابی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مازندران با همراهی آقایان منصور علینژاد - حاج عزیز موسوی - حاج میر رمضان موسوی - سید همایون موسوی و حاج مختار زارع ( از واوسر ) جهت بازدید از امامزاده میرافضل تیله بن وارد منطقه دوسرشمار شدند و پس از یک ساعت بازدید از محوطه امامزاده قول مساعد دادند که در مراسم يادواره شهدای منطقه که در تابستان 89 در جوار امامزاده میرافضل تيله بن برگزار می گردد ، گلنک ساخت بنایي جدید با وسعت زیاد که در خور مراسم و مناسبت هاي گوناگون باشد را به زمین بزنند و با همیاری تمام اهالی منطقه یک بنای زیارتی بسیار خوب با امکانات مناسب را ایجاد نمایند و مسئوليت پیگیری این کار بر عهده آقای منصور علينژاد ( از بالاده ) و هیات امناي امامزاده ( از تیله بن ) قرار گرفت .
اهالی منطقه دوسرشمار در طول سي سال گذشته همواره به هر نوع وعده هاي فرهنگی - اجتماعی و عمرانی!!! که از طرف مسئولین داده مي شود استقبال و همکاری كرده اند .
ولی ما اعلام می کنیم که :
1. مسئولين گرامي ! شما را بخدا دیگر شعار بس است . كمي عمل کنید . وعده و وعید هیچ اثري برای مردم ندارد . كمي کار کنید. در 26 سال مراسم يادواره 35 شهيد منطقه دوسرشمار ، متاسفانه مسئولین استانی فقط آمدند و گفتند و وعده دادند و رفتند و از عمل و برگشت آنان خبری نشد که نشد. اين شعر زيباي طنز دوست عزیزم جناب آقای فرهود جلالی کندلوسی ( مدیر موسسه فرهنگی هنری پارپیرار ) مصداق وعده هاي مسئولين ماست :
مسئولين هي وعده و وعيد دِنــنِه / پئيـيز قولِ شب عَيد دِنــنِه
ش ِ خر ر ِكه سوار بَويـنِه جاده / وشون سواره نِـه اِما پياده
(مسئولين دايم وعده و وعيد مي دهند / پاييز ، قول شب عيد مي دهند / بر خر خود كه سوار شدند در جاده / آنان سواره هستند و ما پياده ) .
2. امیدواریم كه ساختار معماري سنتی و قدیمی فضاي داخلي بناي امامزاده كه قدمتي چند صد ساله دارد را بهم نزنید و کار علمی و کارشناسی و مهندسی انجام دهید تا برای منطقه و مردمانش در زمان حال و آینده مفید و خوشایند باشد . متاسفانه در چند سال پيش كه طرح بهسازي امامزاده انجام گرفت ، معماري زيباي گنبد « كلاه درويشي » ( گنبد مخروطي شكل ) بنا با روكش ساروچ سفيد رنگ كه از ويژگي هاي معماري سده هاي هفتم و هشتم هجري قمري بود ، تخريب گرديده و بجاي آن گنبدي فلزي و زرد رنگ تاسيس گرديد .
3. امیدواريم که دست اندرکاران ساخت بنای جدید !!! از نظرات مهندسین بومي و افراد محلي منطقه استفاده نمایند . از هیات امنای امامزاده در خواست می شود که از هر روستا دو نفر بعنوان نماینده اهالی آن روستا در ساخت بنا ، مستقیماً نظارت و دخالت داشته باشند.
4. امیدواريم که مسئولین در کنار کارهای فرهنگی و اجتماعی ، کمی هم به امور بهداشتی و عمرانی و اقتصادی منطقه هم تو جه نمایند و حق اهالی منطقه را از داشتن خانه بهداشت ، جاده مناسب ، امکانات ورزشی و رفاهی و ... ادا نمایند.
5. خدایا چنان کن که این سعادت نصیب آقایان گردد که لااقل از هزار وعده خوبان یکی وفا بکند . انشاء الله. ساداتی 25/2/1389
سادوا پایگاه اطلاع رسانی انجمن فرهنگی بالاده در اینترنت است که در تیر ماه 1387 راه اندازی شده و به موضوعات فرهنگی ، عمرانی و زیست محیطی مرتبط با این روستا می پردازد.